LA FOTOGRAFIA
TI RACCONTA MONDI

Sony Venice telecamera cinematografica Full-frame

Sony annuncia Venice: la sua prima telecamera cinematografica digitale Full-frame

  • 206
    Shares
Sony annuncia Venice: la sua prima telecamera cinematografica digitale Full-frame
5 (100%) 1 vote

Sony ha annunciato Sony Venice: nuovo punto di riferimento per l’azienda giapponese in ambito di riprese cinematografiche. Venice è la prima telecamera cinematografica prodotta da Sony a montare un sensore full-frame.

La presentazione ufficiale è avvenuta davanti a un pubblico selezionato di membri dell’American Society of Cinematographers (ASC) e di altri professionisti del settore. Nel corso della presentazione è stato proiettato il cortometraggio “The Dig” scritto e diretto da Joseph Kosinski e girato dal premio Oscar della fotografia Claudio Miranda.

Realizzata in stretta collaborazione con il mondo creativo cinematografico (?), la Venice andrà a completare la linea CineAlta dedicata alle riprese di alto livello. Le immagini prodotte consentiranno di raggiungere una ampia gamma dinamica, una gestione “elegante” delle zone massime di luce e tonalità naturali della pelle.

Caratteristiche principali

Il sensore Full-frame 36x24mm è un requisito obbligatorio ogni qual volta si vogliano soddisfare le esigenze di qualità elevata caratteristiche delle riprese cinematografiche. Il Full-frame offre una compatibilità con una vasta gamma di obiettivi quali Anamorfici, Super 35mm , Sferici e Full-frame PL. È possibile utilizzare anche lenti in E-mount ugualmente supportate, qualora le riprese lo richiedano.


Best Seller in evidenza

libri sulla luce più acquistati Dicembre 2017

Esposizione fotografica

di Jeff Revell

La magia della luce

di Susan T. Hitchcok e J. Richardson

Sony annuncia Venice: la sua prima telecamera cinematografica digitale Full-frame
5 (100%) 1 vote

Futuri aggiornamenti firmware consentiranno inoltre riprese 6k a 36mm. La tecnologia di scansione veloce delle immagini produrrà un ulteriore beneficio nella riduzione dell’effetto “Jello”.

Nuovo sistema di gestione del colore

Un nuovo sistema di gestione del colore offrirà un maggiore controllo in fase di ripresa e di post-produzione. La latitudine di posa a 15 stop garantisce una gestione ottimale delle situazioni difficili con scarsa illuminazione.

L’alta qualità e l’efficienza è affidata al recorder 16-bit RAW/X-OCN via AXS-R7 e workflow 10 bit XAVC. Le scheda di memoria sono nei formati AXS e SxS. La compatibilità con la linea CineAlta è assicurata.


Best Seller in evidenza

fotocamere più acquistate Dicembre 2017


Sony annuncia Venice: la sua prima telecamera cinematografica digitale Full-frame
5 (100%) 1 vote

Disponibilità e Prezzo

Disponibilità nel Febbraio 2018. Prezzo non rivelato, ma sembrerebbe che le licenze di utilizzo potrebbero variare a seconda della configurazione richiesta.

Leggi il Comunicato Stampa Integrale

 

Sony Unveils VENICE, Its First 36x24mm Full-Frame Digital Motion Picture Camera System
Anamorphic Capabilities, Interchangeable Sensor, 8-stage ND Filter System, New Color Management & Established Workflow Combine into Unique Creative Filmmaking Tool

LOS ANGELES, Sept. 6, 2017 — Sony Electronics is unveiling VENICE – its first Full-Frame digital motion picture camera system. VENICE is the next generation of Sony’s CineAlta camera systems, designed to expand the filmmaker’s creative freedom through immersive, large-format, Full Frame capture of filmic imagery producing natural skin tones, elegant highlight handling and wide dynamic range. VENICE was designed through close collaboration with the creative community, fulfilling the requirements from filmmakers and production professionals.

VENICE will be officially unveiled on Sept. 6, in front of a select audience of American Society of Cinematographers (ASC) members and a range of other industry professionals. Sony will also screen a short film, “The Dig”, the first footage shot with VENICE, produced in Anamorphic, written and directed by Joseph Kosinski and shot by Academy Award winning Cinematographer Claudio Miranda, ASC.

“We really went back to the drawing board for this one,” said Peter Crithary, marketing manager, Sony Electronics. “It is our next-generation camera system, a ground-up development initiative encompassing a completely new image sensor. We carefully considered key aspects such as form factor, ergonomics, build quality, ease of use, a refined picture and painterly look—with a simple, established workflow. We worked in close collaboration with film industry professionals. We also considered the longer-term strategy by designing a user interchangeable sensor that is as quick and simple to swap as removing four screws, and can accommodate different shooting scenarios as the need arises.”

Full frame sensor and wide range of lens compatibility

VENICE combines a newly developed 36x24mm Full Frame sensor to meet the high-quality demands of feature filmmaking. Full Frame offers the advantages of compatibility with a wide range of lenses, including Anamorphic, Super 35mm, Spherical and Full Frame PL mount lenses for a greater range of expressive freedom with shallow depth of field. The lens mount can also be changed to support E-mount lenses for shooting situations that require smaller, lighter, and wider lenses. User-selectable areas of the image sensor allow shooting in Super 35 mm 4 – perf. Future firmware upgrades are planned to allow the camera to handle 36mm wide 6K resolution. Fast image scan technology minimizes “Jello” effects.

New color management system and established workflow for flexible post-production

A new color management system with an ultra wide color gamut gives users more control and greater flexibility to work with images during grading and post-production. VENICE also has more than 15 stops of latitude to handle challenging lighting situations from low-light to harsh sunlight with a gentle roll-off handling of highlights.

VENICE achieves high quality and efficient file-based production through Sony’s established 16-bit RAW/X-OCN via the AXS-R7 recorder, and 10 bit XAVC workflows. VENICE is also compatible with current and upcoming hardware accessories for CineAlta cameras (DVF-EL200 Full HD OLED Viewfinder, AXS-R7 recorder, AXS-CR1 and high-speed Thunderbolt-enabled AXS-AR1 card reader, using established AXS and SxS memory card formats.

Intuitive design & refined functionality support simple and efficient on-location operation

VENICE has a fully modular and intuitive design with refined functionality to support simple and efficient on-location operation. It is the film industry’s first camera with a built-in 8-stage glass ND filter system, making the shooting process efficient and streamlining camera setup. The camera is designed for easy operation with an intuitive control panel placed on the Assistant and Operator sides of the camera. A 24 V power supply input/output and LEMO connector allow use of many standard camera accessories, designed for use in harsh environments.

License options for individual production requirements

With VENICE, Sony is giving users the option to customize their camera by enabling the features needed, matched to their individual production requirements. Optional licenses will be available in permanent, monthly and weekly durations to expand the camera’s capabilities with new features including 4K anamorphic and Full Frame, each sold separately.

The VENICE CineAlta digital motion picture camera system is scheduled to be available in February 2018. For more information, please visit: www.sony.com/venice.

via Sony USA

Commenti


Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *

Concetti base della Fotografia

Un Esclusivo Regalo per Te!

Non perdere questa occasione unica. Iscriviti ora per ricevere gratis la card dei Concetti di base di Fotografia! Tutto quello che c’è da sapere per fare foto eccezionali!

NO SPAM GARANTITO! Odiamo lo Spam quanto te! I dati inseriti verranno sempre utilizzati nel rispetto della tua privacy!